3 år med Soul

Der har ikke været så meget anledning til at skrive om bilen, som der var med den gamle Peugeot 106 Electrique, der tit afventede reparation.

Det er nu 3 år siden jeg hentede Soul’en i Tyskland. Der har været to ting med den: 12-volt batteriet døde, og måtte udskiftes med et nyt, dette blev ikke dækket af garantien. Knappen der aktiverer parkeringsbremsen knækkede af, dette blev dækket på garantien, og værkstedet havde et hyr med at skille konsollen ad, så de kunne komme til at udskifte kontakten.

Bilen har lige fået 2. gang rustbeskyttelse, samt 60.000 km service, med skift af bremsevæske som det mest fordyrende i forhold til tidligere pris på service. Og så har den fået vinterhjulene på igen, så nu har den ringere rækkevidde pga. vinterdækkene.

Jeg kører for tiden til Ringsted en gang om ugen for at deltage i et kursus, og det kunne også godt mærkes på rækkevidden, da vinterkulden var der i sidste uge.

I sommerferien kørte vi 4 store personer på bilferie til Paris, Frankrigs nordkyst, Den Haag, mm. Det var en fin tur, hvor vi dog ind imellem havde udfordringer med hurtigladere der ikke virkede. Det medførte at vi var nødt til at køre omveje, for få ladet nok til at komme videre i den retning vi havde planlagt. Intet problem når vi er på ferie, med fleksible planer, men nok ikke noget jeg ville acceptere erhvervsmæssigt. Det er endnu kun Teslas ladenetværk der kan sikre at man kan overholde en tidsplan på langtur i elbil; for os der benytter de øvrige lademuligheder, er der alt for tit overraskelser der medfører omveje eller forsinkelser undervejs.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.